تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

ماکادامیا یا فندق استرالیایی

ماکادامیا یا فندق استرالیایی در پامیشا

ماکادامیا یا فندق استرالیایی (گران ترین و مرغوب ترین خشکبار جهان)

ماکادامیا درختی است که میوه آن، گرانترین و مرغوب ترین خشکبار جهان به شمار می آید. این گیاه بومی استرالیا بوده و در جنگل های بارانی و مکان های مرطوب رشد خوبی دارد. مغز ماکادامیا یا فندق استرالیایی در انواع شکلات، کیک و بستنی به کار می رود. همچنین، از روغن مغز میوه ماکادامیا می توان در صنایع آرایشی و بهداشتی (به عنوان ماده اولیه در ماساژورهای پوست) استفاده کرد.

میوه ماکادامیا بیش از 72 درصد اسید چرب غیراشباع داشته و می تواند افزودنی مناسبی برای رژیم غذایی روزانه جهت کاهش کلسترول خون باشد. میوه این گیاه را می توان به صورت خام، بو داده، با نمک، بی نمک یا به صورت چاشنی در غذا مصرف کرد.

ماکادامیا یا فندق استرالیایی در پامیشا

خواص ماکادامیا

ماکادامیا مغزی ترین خشکبار جهان است. مغز میوه این گیاه بسیار انرژی زا بوده و حاوی چربی های مفید است. ماکادامیا دارای 76 درصد روغن طبیعی، 9 درصد پروتئین، 9 درصد هیدرات کربن و 2 درصد فیبر است. همچنین حاوی ویتامین های گرو ه ب (B1،B2 ،B3) و نیز عناصر ضروری نظیر کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، سلنیوم و آهن است. روغن ماکادامیا به دلیل سرشار بودن از اسیدهای چرب غیراشباع، خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.

ماکادامیا یا فندق استرالیایی در پامیشا

مصارف ماکادامیا

مغز میوه ماکادامیا ضمن کاربرد به صورت آجیل و غیره، برای تولید روغن نیز مصرف می شود. روغن ماکادامیا از سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، برتر بوده و دارای درصد بالاتری اسید چرب غیراشباع است. نقطه دود آن بالا و برابر با 210 درجه سلسیوس است.

سخن پایانی

پا میشا در معرفی ماکادامیا یا فندق استرالیایی تاکید می کند که ماکادمیا غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. مهمترین خاصیت آن نیز کاهش وزن، بهبود سلامت روده و محافظت از بدن در برابر دیابت، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی است.



استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان