تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

عینک آفتابی بخش مهمی از ظاهر و استایل افراد است و می تواند ظاهر شما را تغییر دهد، اما فراموش نکنید که سلامتی مهمتر از ظاهر و استایل است. سلامتی اصل است که باید دنیا را از طریق این لنزها ببینید، پس قبل از خرید عینک مطمئن شوید که سلامت شما در خطر نیست و سپس روی نکات زیبایی شناسی عینک تمرکز کنید.پامیشا در مقاله برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ مشخصات و برخی از اصطلاحاتی که ممکن است در هنگام خرید استفاده شود.را توضیح می دهد.

عینک آفتاب کارکردهای مختلفی دارد. مهم‌ترین وظیفه آن حذف اشعه‌‌ی مضر آفتاب است.

اشعه ماوراء بنفش

فرابنفش (به انگلیسی: Ultraviolet ) یا به اختصار UV، موجی است در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی در محدوده ۱۰۰ تا ۴۰۰ نانومتر که کوتاه‌تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو ایکس است. به بیانی دیگر انرژی آن کمتر از پرتو ایکس، ولی بیشتر از نور مرئی است.

اشعه ماوراء بنفش را بسته به طول موجش به سه دسته A، B و C تقسیم می‌کنند. UVC کاملا توسط لایه ازن جذب می‌شود، اما بخش A و B از این لایه عبور می‌کند و باید برای محافظت از آن به فکر چاره بود مخصوصا نوع B که اثر تخریبی بیشتری دارد و گاهی منجر به کوری چندساعته نیز می‌شود. برای پوست بدن کرم‌های ضدآفتاب و برای چشم عینک‌های Anti UV راه حل این مشکل است.

عینک‌هایی که تنها لنز آن رنگی است د و خاصیت ضد اشعه ندارند. نمی توانند اشعه مضر را جذب نمایند. و چشم با وجود استفاده از این عینک ها در معرض آسیب قرار دارد. پامیشا در مقاله برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در تلاش است تا شما با آشنایی بیشتر سعی کنید عینک آفتابی که تهیه می‌کنید بتواند تا 98 درصد از اشعه ماوراء بنفش را باز گرداند. این ویژگی به راحتی با دستگاه‌هایی که عینک‌فروشی‌ها دارند قابل آزمایش است. لنزهایی که علامت Anti UV 400 بر روی آن حک شده گزینه مناسبی هستند.

مشخصات عینک آفتابی

اجزای تشکیل دهنده یک عینک آفتابی را توضیح می دهیم.و درباره انواع فریم‌ها و جنس‌ آن‌ها سخن می گوییم و همچنین انواع لنز از لحاظ مواد تشکیل دهنده و پوشش هایی که ایجاد می کنند را معرفی می کنیم. شما با همراهی پامیشا متوجه می شوید که کدام رنگی چه خاصیتی دارد؟ و چه رنگی برای شما مناسب‌تر است؟

جنس فریم

هر جنسی ویژگی های خاص خود را دارد و آن چیزی که انتخاب می کنید بستگی به انتظار شما از عینک آفتابی دارد. چقدر می خواهید هزینه کنید، چه شکل و مدلی را دوست دارید؟ و چند سال می توانید برای یک عینک آفتابی هزینه کنید! بنابراین هر جنسی مزایا و معایب خود را دارد.

نایلون

فریم های نایلونی عینک های محبوب ورزشکاران با تحرک بالا هستند. مقاومت حرارتی بالایی دارند و در دماهای خیلی کم و خیلی بالا شکل خود را از دست نمی دهند. این قاب ها ارزان تر، سبک تر و بادوام تر از قاب های فلزی معمولی هستند. هر برند نام های مختلفی را برای شیشه های نایلونی خود انتخاب کرده است، مانند Grillamid و O-Matter

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

فلزی

متداول ترین ماده برای استفاده در دسته و فریم ها فلز است. زیرا حالت پذیر ، مقاوم در برابر خوردگی، به آسانی قابل تنظیم است. به راحتی با هر چهره و هر سبکی سازگار است. فریم‌های فلزی معمولاً گران‌تر هستند و دوام زیادی هم ندارند که در بین ورزشکاران محبوبیت زیادی داشته باشند.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

پلی‌کربنات

یک ماده همه کاره است. بسیاری از عینک های اسپرت و کلاسیک از آن ساخته شده است. برخلاف عمر طولانی که دارند. باز هم عموماً سخت و انعطاف پذیر هستند. یک انتخاب ایده آل برای کودکان استفاده از فریم های پلی کربنات می باشد.افراد به هر دلیل نتوانند به خوبی از عینک خود مراقبت کنند و به یک فریم محکم نیاز داشته باشند.در این شرایط مناسب گزینه برای انتخاب عینک با فریم پلی کربنات خواهد بود.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

پلاستیک

عینک ها را می توان از انواع قاب های پلاستیکی، اکریلیک یا پلی اورتان ساخت. این قاب‌ها معمولا ارزان‌ترین نوع قاب هستند و می‌توانند در قیمت تمام شده و در انتخاب به شما مزیت نسبی بدهند و البته کاملاً واضح است که این قاب ها کیفیت استات یا پلی کربنات را ندارند.

تیتانیوم

تیتانیوم هم نوعی از فریم‌های فلزی است که کاملا سبک و ضدزنگ است اگر چه استحکام خوبی دارد اما جوش دادن آن بسیار مشکل است و قیمت بالایی هم دارد.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

استات

استات خود نوعی پلاستیک است، اما کمی با قاب های پلاستیکی معمولی (مانند اکریلیک) متفاوت است. فریم های استات قوی تر و انعطاف پذیرتر هستند. رنگ ها معمولا روشن تر و رنگ پذیر تر هستند. این قاب ها دارای بافت های مختلفی هستند که باعث جذابیت بیشتر آنها می شود. به دلیل اینکه رنگ بخشی از مواد اولیه بکار رفته در استات است، ثبات رنگ بالایی دارد و در اثر نور خورشید یا شستشو به سختی آسیب می بینند.

جنس لنز

لنز عینک قسمتی است که دید شما را تأمین می‌کند، بنابراین با سلامت چشم شما ارتباط مستقیم دارد و لازم است در انتخاب آن بیش‌از پیش حساسیت به خرج دهید.در ادامه ” برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ ” شما انواع لنزها بیشتر آشنا می شوید :

شیشه:

لنزهای شیشه ای این قابلیت را دارند که به خوبی براق شده و جلا بگیرند. شیشه ضد خش و بسیار بادوام است. مزیت اصلی این لنزها خاصیت ضد خوردگی و ضد خش بودن آن ها است، که عمر طولانی تری دارند.آنها کمی گران تر هستند، اگرچه در برابر ضربه چندان مقاوم نیستند و ممکن است ترک بخورند یا بشکنند.

پلی کربنات :

این نوع برای افراد با تحرک بالا مناسب است. شبیه شیشه جلوی هواپیما هستند. آنها سبک وزن هستند و عمدتاً (اما نه کاملاً) ضد خش هستند و 50 برابر بیشتر از شیشه در برابر ضربه مقاوم هستند. در مقایسه با شیشه، تنها نقطه ضعف آنها این است که مستعد خراشیدگی و شفافیت کمتری نسبت به پلی اورتان یا شیشه هستند.

پلی اورتان

برترین جنس لنز، ترکیبی از تمام مزایای شیشه و پلی‌کربنات. بسیار سبک هستند و به مانند شیشه شفاف، در برابر ضربه نیز مقاوم است. این لنز از ترکیب تریوکس و پلیمرهای پیشرفته ساخته می‌شود.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

لنزهای آینه‌ای

این نوع عینک ها برای کسانی مناسب است که به نور بسیار حساس هستند و نور خورشید آنها را آزار می دهد. مهمترین نکته در مورد چنین شیشه ای کاهش بسیار زیاد نورهای عبور کرده ، می باشد. و البته نباید در مکان های با نور کم از اینها استفاده کنید.

این لنزها با پوشش بسیار نازکی از فلزات مختلف پوشانده شده اند و مقدار زیادی نور را بازتاب و منعکس نموده و میزان نور عبوری را کاهش می دهند. اما این لنزها به طور کامل از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کنند. البته از این نوع برای زیبایی هم استفاده می شود و گاهی جزو مد به حساب می آید.

لنزهای آکریلیک

معمولا ارزان هستند و برای عینک‌های فشن یا کژوال مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند شیشه شفاف نیستند و طول عمر بالایی هم ندارند.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در پامیشا

حذف نور آبی

برخی از عینک ها کل طیف آبی را حذف می کنند زیرا برخی از تولیدکنندگان معتقدند که طیف آبی نور برای چشم مضر است، اما این ادعا هنوز در جامعه پزشکی بحث برانگیز است. عینک هایی با این ویژگی معمولا رنگ زرد دارند و اشیا اطراف شما را به رنگ زرد و نارنجی نشان می دهند. این لنز باعث می شود اشیای دور به خصوص در برف و مه کاملا جدا از هم به نظر برسند. به همین دلیل است که این نوع لنزها در بین اسکی بازان، موج سواران و دیگر علاقه مندان به ورزش های آبی محبوب هستند.

انواع عینک آفتابی

عینک‌های آفتابی بر اساس مدل‌هایشان کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

عینک آفتابی با لنزهای گرادینت

لنزهای گرادیان عدسی هایی هستند که درجات تیرگی متفاوتی در قسمت های مختلف دارند، مثلاً در بالا تیره تر و در پایین روشن تر. یا در بالا و پایین تیره تر و در قسمت های مرکزی روشن تر.

مدل اول برای رانندگی بسیار مناسب است. پرتوهای نور آزاردهنده از آسمان را کاهش می دهد و در عین حال به شما این امکان را می دهد که پایین خودرو و داشبورد خود را به وضوح ببینید. این عینک مدل دوم برای ورزشکاران است. به خصوص در ورزش های آبی و اسکی، دوز تشعشعات از هر دو طرف زیاد است.

عینک آفتابی با لنزهای ساب‌خورده و براق

برخی تولید کنندگان لنزهای غیرطبی برای افزایش کیفیتدید ، آنها را برق می‌اندازند. لنزهایی که ساب نخورده‌اندبه شما آسیبی ندارند.اگر فرایند ساب خوردن و برق افتادن لنزها به خوبی انجام نشود باشد. به جشمانتان آسیب می رساند. برای آزمایش کیفیت می توانید.عینک را با فاصله از چشم نگه دارید، یکی از چشم‌ها را ببندید و از دریچه لنز به یک الگوی مستطیل شکل (مثل کاشی‌های کف یا گجبری و …) نگاه کنید. عینک آفتابی را به آرامی از سویی به سوی دیگر حرکت دهید و سپس آن را بالا و پایین کنید اگر خطوط دارای اعوجاج و شکستگی شدند (مخصوصا در مرکز آن) لنز ایراد دارد.

عینک آفتابی با لنزهای پولاریزه

فیلترهای پلاریزه معمولاً تابش نور را از سطوحی مانند پیاده روها و جاده ها، شیشه اتومبیل، سطوح فلزی یا انعکاس آب حذف می کنند. این عینک برای رانندگان، اسکی بازان و ماهیگیران بسیار مفید است.

به یاد داشته باشید که این ویژگی هیچ ارتباطی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارد، اگرچه بسیاری از عینک ها می توانند ترکیبی از هر دو را داشته باشند. یک راه آسان برای فهمیدن پلاریزه بودن لنز این است که عینک آفتابی را با فاصله در مقابل مانیتور نگه دارید، اگر با چرخش 90 درجه ای عینک آفتابی، لنز تیره شود، به این معنی است که عینک پلاریزه شده است!

جمع بندی نکات مهم و ضروری خرید عینک طبی

پامیشا برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ توصیه می کند.علاوه بر جنس عدسی و فریم و تناسب عینک با فرم صورت، مدت زمانی که فرد در طول روز از عینک استفاده می‌کند. نیز در انتخاب نوع عینک بسیار تاثیرگذار است. خرید عینک با فریم و عدسی‌های سنگین انتخاب مناسبی برای افرادی که مدت زمان زیادی از عینک استفاده می‌کنند، نیست.

ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی دارند نیز باید در انتخاب این نوع عینک دقت زیادی کرده و فریم‌های مقاوم تری را انتخاب نمایند.

معمولا هزینه زیادی صرف خرید عینک می‌شود و انتخاب آن باید با دقت و توجه خاصی انجام گیرد. این نکته مانع از خراب شدن سریع عینک و هدر رفتن هزینه می‌شود. انتخاب عینک اصل و با کیفیت از برندهای شناخته شده و خرید عینک از فروشگاه‌های معتبر یکی دیگر از نکات مهمی است که در خرید عینک باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: London Eye Specialists

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان