تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی

یکی از تحولات عظیم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات پیدایش گوشی هوشمند است. که ارتباطات از راه دور را به‌طور چشم‌گیری تغییر داد. گوشی‌ هوشمند یک وسیله‌ی الکترونیکی دستی است. که به شبکه تلفن همراه و اینترنت جهانی متصل می‌شود. تا کنون گوشی‌های هوشمند بسیار توسعه یافته‌اند. و بهبود عملکرد آنها همچنان ادامه دارد.کاربرد‌های مفید گوشی‌های هوشمند، موضوعی است. که جای بحث ندارد. اما استفاده‌ی مداوم از این گوشی‌ها آثار زیان‌آوری هم برای کودکان به همراه دارد. پامیشا در مقاله گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی ، همه آن ها را توشیح داد است.

فواید استفاده از گوش های هوشمند

این روزها گوشی‌های هوشمند به‌راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد. استفاده از امکاناتی که تکنولوژی در اختیار ما می‌گذارد. فواید زیادی دارد. تنها نکته‌ای که باید درباره‌ی گوشی‌های هوشمند و استفاده از آن‌ها توسط کودکان اشاره کرد. این است که باید کاملا حساب شده از آن استفاده کنند. و فواید آن عبارتند از:

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

۱. افزایش بهره‌ی هوشی

تحقیقات علمی مراجع معتبر نشان می دهند. نمرات ضریب هوشی نسل فعلی بالاتر از نسل قبلی است. کارشناسان این تأثیر را مستقیما به فناوری ربط می‌دهند. افزایش تعداد محصولات تکنولوژیکی در زندگی کودکان باعث شده است. که استفاده از این ابزارها به‌عنوان تمرینی برای حل مشکلات پیچیده‌تر در اختیار کودکان قرار بگیرد. تأثیرات مثبت فناوری در رشد کودک از جمله افزایش ضریب هوشی و بهبود مهارت‌های یادگیری قابل مشاهده است. و همه اینها برخی از مزایای متعددی است. که با استفاده‌ی صحیح از فناوری، به وجود می‌آید.

البته همه‌ی این مزایا با استفاده‌ی آگاهانه از فناوری امکان‌پذیر است. از طرف دیگر، باید در نظر داشت. که تحریک بیش از حد مغز کودکان با ابزارهای جدید، منجر به حواس‌پرتی می‌شود. وظیفه‌ی ایجاد اطمینان از امنیت اینترنت برای کودکان، عمدتا بر عهده‌ی خود والدین است.

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

۲. رشد مهارت‌های ذهنی با مطالب آموزشی

تمرینات مغزی برای کودکان، محدود به وسایل و تجهیزاتی است. که در اختیار دارند. بنابراین معمولا باید تمرینات یکسانی را بارها و بارها انجام دهند. اما اکنون فرصت‌های بسیار بیشتری برای بچه‌ها وجود دارد.

تأثیرات مثبت فناوری بر آموزش اوایل کودکی می‌تواند. برای رشد آن‌ها بسیار سودمند باشد. شیوه‌های آموزشی جدید مانند بازی‌ها و برنامه‌هایی که مهارت‌های شناختی را بهبود می‌بخشند. چند نمونه از این مزایا هستند.

امروز بازی‌های حافظه برای کودکانی که می‌خواهند. حافظه‌ی خود را بهبود ببخشند. بازی‌های توجه برای کودکانی که می‌خواهند توجه خود را بهبود ببخشند، بازی‌های بصری برای کودکانی که می‌خواهند مهارت‌های دیداری خود را بهبود بخشند و چیزهای دیگر به‌راحتی در دسترس آن‌ها قرار دارد. بنابراین، استفاده‌ی ایمن از اینترنت برای کودکان می‌تواند با استفاده از برنامه‌های مناسب، کاملا مفید باشد. و مهارت‌ها و توانایی‌های مغزی آن‌ها را افزایش دهد.

۳. تقویت مهارت یادگیری

«آموزش نحوه‌ی یادگیری» یک مهارت بسیار مهم است. به لطف اینترنت، اکنون کتابخانه‌ای با تعداد بی‌نهایت کتاب در زمینه‌های مختلف در هر خانه‌ای وجود دارد. افراد می‌توانند. درباره‌ی موضوعاتی که سوال دارند. یا درباره‌ی آن کنجکاو هستند، به‌راحتی تحقیق کنند. در نتیجه همواره در حال یادگیری هستند. و تحقیق و آموزش، بخشی از زندگی روزمره‌ی آن‌ها می‌شود.

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

۴. مهارت حل مسأله

انسان هایی خلاقی که بتوانند. با جهان در حال تغییر، سازگاری پیدا کند. موفق‌تر هستند. به همین ترتیب، آن‌ها راحت‌تر می‌توانند راه حل‌های جدید برای مشکلات جدید پیدا کنند. افزایش مهارت‌های حل مسأله در دوران کودکی به آن‌ها امکان می‌دهد. که در زندگی آینده‌ی خود، راحت‌تر از موانع عبور کنند.

خطرات استفاده از گوشی های هوشمند

استفاده ابی رویه از گوشی های هوشمند ، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وطبیعی است که مجموعه‌ای از پیامد‌های منفی را به دنبال خواهد داشت.مقاله گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی توضیح می دهد. ضرر مهم گوشی هوشمند برای افراد و مخصوصا کودکان چیست؟ و تأثیرات منفی استفاده‌ی مداوم از آن، شامل موارد زیر است:

۱. افزایش بی توجهی به موضوعات

استفاده‌ی مداوم و طولانی‌مدت از گوشی‌های هوشمند باعث مشود. حواس‌پرتی کودکان و بروز اختلالاتی در توانایی تمرکز آن‌ها بیشتر خودش را نشان دهد. افرادی که بیشتر وقت خود را با گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. تمرکز کافی ندارند. و سطح توجه در آن‌ها پایین است. در نتیجه در کودکان با اختلالات یادگیری مواجه می‌شوند. که کاهش موفقیت‌های تحصیلی از پیامدهای همین اختلالات است.

البته نباید فراموش کرد که دلیل بروز این مشکلات، استفاده‌ی افراطی از گوشی‌های هوشمند است نه داشتن گوشی‌های هوشمند.

۲. کاهش قابل توجه تعاملات اجتماعی

ضرر گوشی هوشمند برای افراد و تأثیرات منفی آن بر مهارت‌های اجتماعی زمانی خودشان را نشان می‌دهند. که فرد ارتباط خود را با زندگی واقعی قطع کرده است. و همه‌ی وقت او به گوشی هوشمند و بازی‌های آن اختصاص دارد. کودکانی که با محیط زندگی خودشان ارتباط برقرار نمی‌کنند. و با افراد حاضر در این محیط تعامل ندارند، تلاش می‌کنند. پاسخ همه‌ی نیازهای اجتماعی خودشان را در فضای مجازی پیدا کنند.

۳. ایجاد احساسات ناسالم

همه‌ی ما می‌دانیم که کودکان نسبت به بزرگسالان تخیل قوی‌تری دارند. و به همین دلیل در برابر محتوایی که با آن روبه‌رو می‌شوند، آسیب‌پذیرتر هستند. چون درک تفاوت بین عناصر واقعی و خیالی برای همه افراد و مخصوصا برای کودکان خلی سخت تر شده است.

۴. ایجاد مشکلاتی برای سلامتی جسمانی

تأثیرات منفی و ضرر استفاده‌ی مداوم از گوشی هوشمند به ایجاد اختلالات روحی و روانی محدود نمی‌شود. و تاثیرات منفی جسمانی هم دارد. تماشای بیش از حد صفحه‌ی گوشی و نشستن طولانی‌مدت در حالت اشتباه، می‌تواند باعث بروز بعضی از مشکلات جسمانی شود. برخی از این آسیب های جسمانی عبارتند از :

  • اختلالات بینایی
  • درد در ناحیه‌ی گردن
  • اختلالات سیستم اسکلتی ـ عضلانی
  • بی‌حسی دست، بازو و انگشتان


از طرفی دیگر، کودکان در سنی هستند که برای رشد بهتر عضلاتشان به بعضی از فعالیت‌های جسمانی مانند دویدن، پیاده‌روی و پریدن نیاز دارند. کودکانی که با گوشی‌های هوشمند سرگرم شده‌اند، از بازی‌های فعال محروم شده‌اند؛ بازی‌های پر جنب‌وجوشی که باعث رشد بهتر کودکان می‌شوند. در نتیجه، یکی دیگر از تأثیرات منفی استفاده‌ی مداوم از گوشی‌های هوشمند، جلوگیری از رشد جسمانی مطلوب است.

۵. کاهش زمان و کیفیت خواب

بعضی از بزرگسالان از اختلالات خواب رنج می‌برند. این تجربه‌ی آزاردهنده مختص بزرگسالان نیست و کودکان هم این اختلالات را تجربه می‌کنند. مراقبت از کودکان هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند، به نظارت بر کاری که انجام می‌دهند و فضاهایی که وارد می‌شوند محدود نمی‌شود بلکه باید مدت‌زمان استفاده‌ی آن‌ها را هم مدیریت کرد.

معرفی اشتباهات متداول در استفاده از گوشی همراه

پامیشا در مقاله گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی سعی کرده است. اشتباهات متداولی را که شما مرتکب می شوید. را معرفی نماید. و روشهای درست برای لذت بردن از فناوری را به شما نشان بدهد.

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

1- خوابیدن در کنار تلفن هوشمند :

تلفن همراه در اصل فرستنده و گیرنده الکترومغناطیسی است. این بدان معناست. که امواج رادیویی ساطع می کند. اگرچه هنوز اثبات نشده است ، تحقیقات همچنان نشان می دهد که قرار گرفتن ساعتهای طولانی در معرض امواج چه تأثیراتی بر مغز شما می گذارد. اگر غیرممکن است که آن را به طور کامل خاموش کنید. یا آن را در یک اتاق دیگر در حین خواب نگه دارید. سعی کنید آن را در حالت هواپیما نگه دارید.

2- 4- نگه داشتن در تماس با پوست خود

هر وقت گوشی را در نزدیکی بدن خود نگه دارید ، پوست شما گرما را به راحتی در بیت های ریز جذب می کند. اگرچه تأثیرات اثبات شده دیگری از اشعه پرتوی فرکانس بر روی بدن انسان وجود ندارد ، اما واقعیت این است که وقتی بین شما و تلفن فاصله می یابد میزان جذب به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

سعی کنید در حین صحبت کردن با تلفن خود از هدست یا بلندگو استفاده کنید ، تا از تماس با بدن جلوگیری کند و اگر از آنها استفاده نمی کنید ، برای کمترین میزان مواجهه آن را از خود دور کنید.

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

3- قرار گرفتن مدت طولانی در معرض نور آبی

نور صفحه شما ملاتونین را سرکوب می کند ، ملاتونین هورمونی است. که مسئول تنظیم چرخه خواب است. دلیل دیگری تلفن همراه شما نباید هنگام خواب در کنار آن باشید. نور آبی همچنین باعث سردرد و مشکلات بینایی می شود. سعی کنید سطح نور را در تلفن خود تنظیم مجدد کنید. و فیلتر چراغ آبی را روشن کنید.

گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی در پامیشا

4- نگاه کردن به صفحه نمایش با وضعیت نامناسب

این یک واقعیت شناخته شده است که استفاده از تلفن های همراه باعث آسیب دیدگی انگشت شست مانند تنوسینویت می شود. وضعیت سلامتی دیگری به نام “تِک نِک” نیز وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست ، وقتی گردن را خم می کنید تا به صفحه نگاه کنید ، فشار روی ستون فقرات گردنی شما به تدریج افزایش می یابد.

و با گذشت زمان ، وزنی که گردن شما احساس می کند. ممکن است 5 برابر بیشتر از وزن واقعی سر شما باشد. این باعث درد گردن و ناهنجاری های وضعیتی می شود. تلفن خود را در سطح چشم نگه دارید. و گردن را تا حد ممکن صاف نگه دارید.

سخن پایانی

استفاده از تکنولوژی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان، جنبه‌های مثبت و منفی فراوانی دارد. اینکه از این فناوری‌های جدید بهره ببریم یا نه؟ کاملا به نحوه‌ی استفاده‌ی ما از این ابزارها بستگی دارد. پامیشا در همین مقاله گوشی های هوشمند و بررسی خطرات آن برای سلامتی تاکید می کند. کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر تحت نظارت والدین به تکنولوژی و ابزارهای مرتبط با آن دسترسی داشته باشند، می‌توانند. از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوند. و از آسیب‌های آن در امان بمانند. با کنترل و مدیریت کودکان می‌توانید. معایب گوشی‌های هوشمند را در رشد و پرورش آن‌ها به حداقل برسانید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان