تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟

آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا

آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟


ممکن است در حین تمرین دچار آسیب ورزشی شده باشید. و به دنبال راه هایی برای درمان و بهبود آن باشید. شما به جای درستی آمده اید. و در این مقاله آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در مورد انواع آسیب های ورزشی صحبت می کنیم. و شما را از درمان های مختلف آگاه می کنیم. به شما توصیه می کنیم. هر گونه آسیب را جدی بگیرید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند.

آسیب ورزشی چیست؟

اصطلاح “آسیب ورزشی” به انواع آسیب‌هایی اطلاق می‌شود که در فعالیت‌های بدنی رایج هستند، اما محدود به ورزشکاران نمی‌شوند و می‌توانند بر افراد غیر ورزشکار تأثیر بگذارند، از جمله:

  • کارگران کارخانه: دچار نوعی آسیب مربوط به آرنج می‌شوند که به تنیس البو معروف است.
  • نقاشان: شانه هایشان آسیب می بیند.
  • کشاورزان: دچار تورم تاندوم می شوند.

بنابراین، به طور کلی »آسیب‌های ورزشی «شامل صدمات وارده به بخشی از بدن شما مربوط به ورزش یا فعالیت بدنی معمولی است. این نوع آسیب‌ها شایع هستند. و می‌توانند در هر جایی از بدن از جمله استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها و سایر قسمت‌های بدن رخ دهند.

انواع آسیب های ورزشی

    آسیب های ورزشی به دو دسته آسیب های حاد و مزمن تقسیم می شوند. صدمات حاد به طور ناگهانی رخ می دهد، مانند زمانی که فرد سقوط می کند، ضربه می زند، یا مفصل رگ به رگ می شود.

    آسیب‌های مزمن معمولاً در اثر استفاده بیش از حد (یا حرکت نامناسب) در یک قسمت از بدن ایجاد می‌شوند و به تدریج در طول زمان ایجاد می‌شوند. مانند اسپلینت ساق پا و شکستگی های استرسی. در برخی موارد، ساییدگی عضلات یا مفاصل (به دلیل ضعف یا آسیب های قبلی) می تواند زمینه را برای آسیب های جدی تری فراهم کند.

    آسیب ورزشی می تواند هر بخشی از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. ما اکنون ویژگی هایی را که بیشترین شکستگی را دارند درج می کنیم و از شما می خواهیم که به این زمینه ها توجه کنید.

    آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا

    تاندون آشیل

    تاندون آشیل طناب ضخیمی است که پشت پای شما را به پاشنه پا متصل می کند. این تاندون به شما کمک می کند راه بروید. هنگامی که آسیب می بیند، می تواند باعث تورم، التهاب و سفتی، حتی پارگی شود. به این اتفاق تاندونیت آشیل می گویند.

    آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا


    مچ دست و پا

    از مفصل و تعداد زیادی استخوان، غضروف، رباط، ماهیچه و تاندون تشکیل شده است. درد پا اغلب به دلیل پیچ خوردگی مچ پا ایجاد می شود. رگ به رگ شدن جای نگرانی نیست و با یک راه حل ساده می توانید چشم خود را درمان کنید.

    آرنج

    آرنج مفصلی است که به عنوان یک لولا بین بازو و ساعد عمل می کند. ورزشکاران اغلب به دلیل حرکات مکرر و استفاده بیش از حد (مانند آرنج تنیس بازان) درد آرنج را تجربه می کنند.

    سر

    سر شما شامل صورت، سر و مغز شما می شود. یکی از شایع ترین آسیب های سر، ضربه مغزی است. همیشه باید مواظب سر خود باشید تا آسیب نبیند. آسیب به سر در حین ورزش می تواند بسیار خطرناک باشد.

    آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا

    زانو

    مفصل پیچیده ای است. که به عنوان مفصل بین ران و ساق عمل می کند. این مفصل شامل استخوان ها، غضروف ها، رباط ها و تاندون ها می شود. زانو درد می تواند ناشی از زانوی دونده باشد. سایر آسیب های رایج زانو شامل پارگی منیسک و پارگی تاندون (ACL) می باشد.برای آشنایی بیشتر به این مقاله مراجعه شود.

    آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا

    شانه ها

    شانه شما بازوی شما را به بدن شما متصل می کند. کاف شانه شامل روتاتور کاف، گروهی از ماهیچه‌ها و تاندون‌ها است که بازو را در شانه نگه می‌دارند. تاندونیت روتاتور کاف و پارگی روتاتور کاف از آسیب‌های ورزشی رایج هستند، همانطور که افتادگی شانه هم همین‌طور است.

    شایع ترین آسیب ورزشی

    اکثر آسیب های ورزشی شامل یک یا چند مورد از کشش های عضلانی است . مفاصل حساس هستند زیرا بدن زیاد از آنها استفاده می کند. مفاصل باید ثبات و انعطاف بدن را تامین کنند. و ساختارهای پیچیده ای هستند. که شامل چندین قسمت به هم پیوسته می شوند.

    برخی از آسیب های ورزشی شایع هستند و بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. (به عنوان مثال، ورزشکاران و کسانی که شغل یا فعالیت هایی دارند که نیاز به انجام حرکات تکراری دارند.)

    عبارتند از :
    • شکستگیها: این آسیب‌های ورزشی (ترک یا خورد شدن استخوان) زمانی اتفاق می‌افتد که نیروی ناگهانی به استخوان وارد شود.
    • پارگی غضروف: غضروف یک ضربه گیر محکم اما انعطاف پذیر است که انتهای برخی از استخوان ها را می پوشاند و از آن محافظت می کند. آسیب های غضروفی ممکن است در مفاصلی مانند زانو و شانه ها به دلیل ضربه یا فشار زیاد رخ دهد.
    • ضربه مغزی: ضربه مغزی یک آسیب مغزی جدی ناشی از سردرد است که نیاز به درمان فوری دارد.
    • دررفتگی: این آسیب ورزشی زمانی رخ می دهد که انتهای استخوان از موقعیت طبیعی خود در مفصل خارج شود. به عنوان مثال، اگر زانوی شما از کشکک خارج شود، دررفته است.
    • تاندونیت: تاندونیت زمانی رخ می دهد که بافت های شما که ماهیچه ها را به استخوان ها (تاندون ها) متصل می کند متورم و ملتهب شوند. این آسیب ناشی از حرکات تکراری در طول زمان است. به عنوان مثال می توان به زانوی جامپر (تاندونیت کشکک) اشاره کرد.
    • رگ به رگ شدن: زمانی رخ می دهد. که رباط کشیده شده باشد. یا حتی پاره شود. رباط ها استخوان ها را به هم متصل می کنند و مفاصل را در جای خود نگه می دارند. این آسیب های ورزشی می تواند خفیف یا شدید باشد و در مچ پا، زانو و مچ دست شایع است.
    • کشیدگی : زمانی رخ می دهد که عضله بیش از حد کشیده شود یا پاره شود. برای مثال می توان به کشش کشاله ران و کشیدگی عضلات شکم اشاره کرد.

    انواع روش های درمان آسیب های ورزشی

    به نوع و شدت آن بستگی دارد. بهمین خاطر متفاوت است. این قانون را فراموش نکنید: اگر درد بعد از چند روز ادامه یافت، باید به پزشک مراجعه کنید. آنچه شما فکر می کنید. پیچ ​​خوردگی است. احتمال دارد که در واقع یک استخوان شکسته است.

    اکثر آسیب های ورزشی در طی چند روز یا چند هفته با استراحت و مراقبت در منزل بهبود می یابند. معمولاً در خانه می توان آسیب های جزئی را جمع کرد. با استراحت، یخ، فشار و بالا بردن قسمت آسیب دیده بدن (R-I-C-E) قابل درمان هستند. برای آسیب های جدی تر، باید به اورژانس مراجعه کنید.

    گزینه های درمانی برای آسیب های جدی تر عبارتند از:
    • تجویز آنتی بیوتیک
    • تزریق دارو برای کاهش تورم و درد
    • بمنظور ترمیم شکستگی ها یا ترمیم رباط ها، تاندون ها یا غضروف ها از روش جراحی استفاده کنید.
    • قسمت های آسیب دیده را با گچ، آتل یا سایر وسایل پزشکی بی حرکت کنید.
    • روش فیزیوتراپی که توانبخشی نیز نامیده می شود. برای بهبود و تقویت قسمت های آسیب دیده بدن مناسب است. و می تواند .به توانبخشی بخش آسیب دیده کمک کند. به میزان آسیب بستگی دارد. ممکن است. شامل تمریناتی برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری باشد. برای بازگشت به ورزش پس از آسیب، اجازه پزشک یا فیزیوتراپیست الزامی است.
    نکته

    تلاش برای شروع تمرین قبل از التیام کامل آسیب فقط باعث آسیب بیشتر و تاخیر در بهبودی می شود. بزرگترین عامل خطر برای آسیب های بافت نرم وجود یک آسیب قدیمی است. در حالی که منتظر بهبودی یک آسیب ورزشی هستید، ممکن است با توصیه پزشک بتوانید فعالیت های دیگری را انجام دهید.

    چگونه از آسیب های ورزشی جلوگیری کنیم؟

    اگرچه گاهی اوقات عوارض جانبی در حین ورزش یا فعالیت بدنی رخ می دهد، اکثر فعالیت های بدنی تقریباً برای همه بی خطر است و مزایای سلامتی آن بیشتر از خطرات آن است. بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن ورزش را متوقف نکنید!

    چگونه می توانم خطر آسیب های ورزشی را کاهش دهم؟ راه های زیادی برای جلوگیری از آسیب های ورزشی وجود دارد.

    شما می توانید خطر آسیب های ورزشی خود را کاهش دهید اگر:
    • خود را با ورزش تدریجی و انجام مراحل آهسته و پیوسته به طور کامل گرم کنید.
    • کفش مناسب بپوشید.
    • در صورت لزوم، مفاصل آسیب پذیر را ببندید.
    • از تجهیزات ایمنی مناسب مانند محافظ دهان، کلاه ایمنی استفاده کنید.
    • قبل، حین و بعد از ورزش مقدار زیادی آب بنوشید.
    • از ورزش در گرم ترین ساعات روز، بین ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر خودداری کنید.
    • برای اطمینان از آمادگی جسمانی و قدرت عضلانی، علاوه بر تمرینات اصلی، حتماً در تمرینات بدنسازی نیز شرکت کنید.
    • مطمئن شوید که تمرین با سرعت و شدت معقول انجام می شود و بیش از ظرفیت خود ورزش نمی کنید و شدت و مدت تمرین را  آرام آرام افزایش دهید.
    • از فرم و تکنیک خوب استفاده کنید.
    • بعد از ورزش با حرکات کششی سبک و مداوم بدن خود را خنک کنید.
    • بین جلسات زمان زیادی برای ریکاوری بگذارید.
    • معاینات پزشکی منظم را انجام دهید.
    • ورزش‌ها و فعالیت‌های کم خطر را انتخاب کنید (مثلاً از ورزش‌هایی که شامل برخورد است اجتناب کنید).

    از تمام مهارت های آمادگی جسمانی آگاه باشید. بدن شما به ترکیبی از تمرینات قلبی عروقی (هوازی)، تمرینات قدرتی با وزنه یا مقاومتی و تمرینات انعطاف پذیری نیاز دارد.

    آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ در پامیشا

    ورزش برای درمان آسیب های ورزشی

    با توجه به نوع آسیب ، انجام برخی تمرینات می تواند. بسیار کمک کننده و مفید باشد. بهترین تکنیک های توانبخشی برای قسمت آسیب دیده شامل انواع تمرینات زیر است:

    • تمرینات کششی
    • با دمبل های سبک ورزش کنید.
    • تمرینات با وزن بدن
    • با کش های مقاومتی ورزش کنید.
    • تمرین مقاومتی با تجهیزات
    • با توپ سوئیسی تمرین کنید.
    • تمرینات پلایومتریک، مانند پریدن
    • تمرینات پیلاتس قدرت و انعطاف بدن را افزایش می دهد.
    سخن پایانی

    آسیب های ورزشی فقط مختص ورزشکاران نیست. هرکسی که در محل کار یا زندگی حرکات تکراری انجام دهد، ممکن است دچار این نوع آسیب شود. مهم است که هر نوع آسیبی را جدی بگیرید و در اسرع وقت درمان شوید. در این مقاله آسیب های ورزشی فقط مخصوص حرکات ورزشی است؟ انواع آسیب های ورزشی را ارائه کرده است. و راه حل های مختلفی برای مقابله با آن ها پیشنهاد کرده ایم.

    استایل الگانت چیست؟

    استایل گنگ چیست؟

    استایل رترو چیست؟

    استایل تینیجری چیست؟

    روانشناسی لباس کودک

    پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان