تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده

اگر به‌دنبال محصولی همه‌کاره هستید. که با آن هم بتوانید موهای خود را فر کنید. هم حالت دهید. و هم صاف کنید، استفاده از موس مو می‌تواند راه‌گشا باشد. در ادامه این مطلب به روش استفاده از موس مو به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و آموزش ایجاد حالت‌های مختلف در مو پرداخته‌ شده است. نکات استفاده از موس مو در قبل و حین استفاده از آن در مقاله معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده توضیح داده ایم.

موس مو یا فوم حالت دهنده مو یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که مربوط به زیبایی موها است. و خاصیت حجم دهنگی و حالت دهندگی به موها را دارد، اگر موهای کم پشت و بی حالت دارید میتوانید با استفاده از موس مو داشتن موهای زیبا و خوش حالت را تجربه کنید.البته مراقبت از مو را به طور کلی می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم: آن دسته از محصولاتی که برای حفظ سلامتی و تمیزی مو هستند و آن دسته که برای زیبایی مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعریف موس مو به‌اختصار

اگر به‌طور خلاصه بخواهم بگویم که موس مو چیست؛ باید بگویم که موس مو یک محصول زیبایی است که کاربردهای مختلفی دارد. برخی از آن به‌عنوان یک محصول نگهدارنده مو استفاده می‌کنند و برخی دیگر به‌عنوان حجم‌دهنده. شاید از خود بپرسید که مگر کار اسپری مو هم همین نیست؟
موس که در زبان فرانسوی به‌معنای فوم است، نسبت به ژل‌ها ساختار سبک‌تری دارد و همچنین نسبت به کرم‌ها دارای کیفیتی قوی‌تر است. می‌تواند دو برابر یا حتی سه برابر بیشتر به موهای شما حجم دهد. موس مو همچنین به موها کمک می‌کند تا براق‌تر به نظر برسند و بدون ترد شدن، زیبایی بیشتری به آن‌ها می‌دهد؛ به‌شرطی که بدانید چگونه موس مو را به‌درستی اعمال کنید.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

مواد تشکیل دهنده موس مو چیست؟

از مواد زیر برای ساخت موس استفاده می‌شود:

۱- دایمتیکون

دایمتیکون ماده اولیه مورد استفاده در موس مو است که از گره خوردن موهای شما جلوگیری می‌کند. این ماده یک روغن سیلیکونی است که اغلب در محصولات مختلف مراقبت از مو و مرطوب کننده‌های پوست استفاده می‌شود. دایمتیکون به موهای شما ظاهری درخشان و صاف می‌بخشد.

۲- لیمونن

لیمونن به دلیل داشتن رایحه قوی مرکباتی، در محصولات مراقبت از مو و پوست استفاده شده و از مرکبات استخراج می‌شود. لیمونن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی نیز است.

۳- متیل پارابن

موس مو دارای متیل پارابن به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد قارچ است. شما همچنین ممکن است پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن را پیدا کنید زیرا همه آنها برای یک هدف عمل می‌کنند.

۴- لسیتین

لسیتین به عنوان یک سورفکتانت در موس مو عمل می‌کند. این ماده یک بافت چربی است که در گیاهان و حیوانات وجود دارد. لسیتین تارهای موی شما را تقویت می‌کند و آنها را درخشان‌تر نشان می‌دهد.

۵- پانتنول

پانتنول یا اسید پانتوتنیک یک عنصر مرطوب کننده در موس مو است. همچنین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود. این ماده نوک‌ موهایی که دارای موخوره هستند را درمان می‌کند و موهای شما را زیبا نشان می‌دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده پانتنول را به عنوان یک ماده «احتمالاً ایمن» فهرست کرده است. این ماده همچنین برای پوست‌های حساس نیز مفید است.

۶- لانولین

لانولین مومی است که از گوسفند استخراج می‌شود. موس مو به دلیل خاصیت ضد آب بودن حاوی لانولین است. لانولین از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

۷- بهنتریمونیم کلراید

به عنوان یک نرم کننده برای موهای شما استفاده می‌شود. بهنتریمونیم کلرید موهای شما را نرم کرده و استاتیک را کاهش می‌دهد.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

انواع موس مو چیست؟

انواع زیادی از موس برای مو ساخته شده است که شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده ، تعدادی از انواع این محصول را به شما معرفی خواهیم کرد. 

  • نگهدارنده نرمال
  • نگهدارنده قوی
  • نگهدارنده فوق العاده قوی 
  • حجم دهنده
  • موس برای موی آسیب دیده
  • موس برای موی رنگ شده 
  • موس برای موهای مواج 
  • موس صاف كننده 
  • موس حجم دهنده 
  • موس برای موی رنگ شده 
  • موس برای موی فر 
  • موس برای موهای معمولی 
  • موس برای موهای نازک

فواید موس مو برای زیبایی موها

براق شدن موها

موس مو خاصیت براق کنندگی مو را نیز دارد به این صورت که اگر موهای کدر و مات دارید میتوانید به موهایتان موس مو بزنید و آن ها را براق و خشان کنید.

افزایش حجم موها

یکی از راه های افزایش حجم موها استفاده از موس مو است، چنانچه در بخش آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک می خوانید برای پرپشت نشان دادن موها بهترین کار این است که مقداری موس مو به ریشه موهایتان بزنید و آن ها را پوش دهید به این ترتیب موهای پرحجمی خواهید داشت.

از بین بردن حالت وز بودن مو

با استفاده از موس مو با موهای وز خداحافظی کنید، موس مو مانند ژل موها را چسبنده نمیکند و مانند اسپری موها را خشک نمیکند بلکه موهای وز را نرم و خوش حالت میکند.

حالت دهندگی موها

یکی دیگر از کاربردهای موس مو این است که موها را حالت دار میکند به این صورت که اگر موهای موج دار دارید با استفاده از موس مو حالت موج دار موها را زیباتر کنید و ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

ساختار سبک

موس موبرای افراد دارای موی چرب بسیار مناسب است زیرا برعکس ژل مو ساختاری بسیار سبک دارد و به صورت فوم تولید می شود پس این افراد می توانند به جای ژل از موس مو استفاده کنند.

سرعت در آرایش موها

موس مو به دلیل نوع مواد بکار رفته در ترکیبات آن خیلی سریع خشک شده و حالت دلخواه را در موهای شما ایجاد می کندو سبب بالا رفتن سرعت آرایش کردن مو می شود.

دانستنی های قبل از استفاده از موس مو

بری استفاده از موس مو لازم است. از قبل یک‌سری نکات را در نظر بگیرید.

نوع موی خود را بشناسید.

موها دارای بافت‌ها و ضخامت‌های مختلفی هستند. آن‌ها می‌توانند. ضخیم، نازک، صاف، موج‌دار، فر، خشک، چرب یا ترکیبی از ویژگی‌های مختلف باشند.

آب‌وهوا را چک کنید.

ممکن است شرایط آب‌وهوایی باعث تغییر بر روی اثرگذاری موس مو شود. برای مثال در روزهای بادی امکان به هم خوردن موهایتان خیلی بیشتر می‌شود. پس می‌توانید از محصولاتی با خاصیت نگهدارندگی بیشتر، مانند ژل مو استفاده کنید.

در هنگام استفاده دقت کنید.

در صورتی که موس به‌درستی اعمال نشود، نتیجه دل‌خواهی برای شما نخواهد داشت. همچنین مواظب باشید که با چشم، گوش و دهان شما تماس پیدا نکند.

راهنمای کامل استفاده از موس مو ؛ مرحله‌به‌مرحله

با توجه به کاربردهای مختلفی که موس مو دارد، روش‌های مختلفی نیز برای رسیدن به حالت‌های مختلف توسط آن وجود دارد. در ادامه معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده ، ابتدا یک روش‌ کلی استفاده از آن و سپس راه دست‌یابی به حالت‌های مختلف را با استفاده از آن بیان کرده‌ام.

مرحله اول: با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید.

از مهم‌ترین مراحل استفاده از موس مو، مرطوب کردن موها است.
در این مرحله شما موهای خود را آماده اعمال موس مو می‌کنید. اگر وقت شستن موهایتان را ندارید، می‌توانید. فقط آن‌ها را کمی مرطوب کنید. اگر هم که فرصت دارید (که بهتر است داشته باشید)، به این روش عمل کنید:
ابتدا موهای خود را بشویید تا کاملاً تمیز شوند. استفاده از شامپو و یک نرم‌کننده به اعمال بهتر موس مو کمک می‌کند. پس از اینکه از حمام بیرون آمدید. موهای خود را به‌آرامی تا جایی که کمی مرطوب باشند خشک کنید. استفاده از یک تی‌شرت نخی به‌جای حوله معمولی نیز می‌تواند. باعث جلوگیری از شکستگی موها شود. همچنین استفاده از حوله‌های میکروفایبر برای موهای فر و موج‌دار، توصیه می‌شود.

باید توجه داشته باشید که مقدار زیادی از موس را بر روی موهای خود قرار ندهید و به‌صورت کامل برس بزنید. در صورتی که به‌درستی از آن استفاده نکنید، می‌تواند نتیجه عکس دهد و موجب سفتی مو شود.

مرحله دوم: موس مو را بر روی موهای خود بزنید

موس مو باید به‌صورت یکنواخت در همه قسمت‌های مو پخش شود.
در این مرحله باید مقدار مناسبی از موس مو را بر روی موها خود بزنید. مقدار مناسب موس مو در واقع به نوع موهای شما بستگی دارد. برای شروع می‌توانید. از مقداری به اندازه یک تخم‌مرغ شروع کنید. در صورتی که نیاز به موس موی بیشتری بود، بعداً دوباره می‌توانید از مقدار بیشتری از آن استفاده کنید.
پس از آن موس مو را با انگشتان خود یا با استفاده از شانه‌ای با دندانه‌های پهن، به‌طور یکنواخت بر روی موهای خود پخش کنید. به‌صورتی که قسمتی از آن را به موهای خود بمالید. از پشت گردن شروع کنید و به‌سمت پایین حرکت کنید. بعد از بالای تاج سر خود آن را به ریشه موهایتان برسانید. می‌توانید بگذارید موس به همین صورت در هوا خشک شود. و به موهای شما حالتی برجسته و طبیعی بدهد، یا اینکه با استفاده از سشوار به آن حالت بیشتری بدهید.

مرحله سوم: پس از اعمال کامل محصول، نوبت به حالت دادن موها می‌رسد

در این مرحله باید انتخاب کنید که می‌خواهید موهایتان چه حالتی به خود بگیرند؟ پامیشا در ادامه معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده سعی کرده است. آموزش ایجاد حالت‌های مختلف مو را با استفاده از موس مو توضیح نماید.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

1- استفاده از موس مو راهی برای زیباتر کردن فر موهای شما است

اگر موهای فری دارید، می‌دانید که مراقبت از موهای فر کار راحتی نیست و برای داشتن موهایی زیباتر، نیاز به انجام یک‌سری مراقبت‌های اصولی است. پامیشا در مقاله معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده برای آشنایی بیشتر شما توضیح می دهد.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

اینکه چگونه از موهای فر خود مراقبت کنیم؟ موس مو می‌تواند. به شفافیت و بلندتر نشان دادن موهای فر شما کمک کند. برای استفاده از موس مو برای موهای فر ، از یک سشوار دیسپانسردار (دیفیوزر) استفاده کنید. البته اگر سشوار شما دارای سَری دیسپانسر نبود، می‌توانید به‌صورت جدا آن را تهیه کنید. و به سشوار خود متصل کنید. دیسپانسر، هوا را روی بخش بزرگ‌تری از مو پخش می‌کند. تا از صاف شدن تار موهای شما جلوگیری کند. استفاده ترکیبی از موس مو و دیفیوزر باعث تقویت فرهای شما و دادن حالت بهتری به آن‌ها می‌شود.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا
طرز کار به این صورت است:

دمای سشوار را روی کم تا متوسط تنظیم کنید. از انتهای موهای خود شروع کرده و آن‌ها را به‌صورت دورانی تا ریشه موها، رو به بالا بیاورید. این کار را تا زمانی که موها کاملاً خشک شوند ادامه دهید. در آخر نیز می‌توانید مقداری از موس مو را بر روی ریشه موهای خود بمالید تا حجم تاج موی شما افزایش پیدا کند.

البته در صورتی که به دیسپانسر دسترسی ندارید، می‌توانید بعد از اینکه موس مو را کامل بر روی موهای خود پخش کردید، به همان‌گونه که هست، فقط بگذارید که خودش خشک شود.

2- با استفاده از موس مو می‌توانید به موهای خود حجم بدهید

موهای خود را به سه قسمت بزرگ تقسیم کنید. از سری متمرکزکننده سشوار خود استفاده کنید. یک برس گرد به دست بگیرید و در حالی که موهای خود را با سشوار خشک می‌کنید، آن‌ها را به‌آرامی به‌سمت بالا بکشید. مطمئن شوید طوری از برس استفاده کنید که موهایتان تا حدی کشیده شوند. این حرکتِ رو به بالا به افزایش حجم ریشه موی شما کمک می‌کند.

برای داشتن موهایی صاف و نرم از موس مو، سشوار و یک برس گرد استفاده کنید. برای صاف کردن موهای خود با استفاده از موس مو، بعد از اینکه موس را بر روی قسمت‌های مختلف زدید. با استفاده از برس گرد و سری متمرکزکننده سشوار، موهای خود را خشک کنید.

برای به دست آوردن بافت حین استفاده از موس مو به این صورت عمل کنید: بعد از اینکه به تمام قسمت‌های موی خود موس مو زدید، با استفاده از سشوار آن را خشک کنید. همزمان با استفاده از سشوار، موهای خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و هر بخش را به دور خود بچرخانید و پیچ دهید.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

3- موس مو؛ راهی آسان برای بلند کردن موهای شما!

بعد از اینکه موس مو را بر روی موهای خود اعمال کردید، سر خود را برگردانید و در همان حالت موهای خود را با سشوار خشک کنید. این کار باعث می‌شود تا موهای شما حالتی بلندتر با کمی موج پیدا کنند.

مرحله چهارم : نکته نهایی

در آخر تا زمانی که محصول کاملاً بر روی موهایتان پخش شد و هیچ لکه‌ای از آن بر روی موها باقی نماند، کار خود را ادامه دهید.

شیوه استفاده از موس مو برای انواع موها

هر نوع مو نیاز به رعایت یک‌سری نکات به‌خصوص در استفاده از موس دارد. که در معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده به آنها اضاره شده است.

مو نازک

اگر موهای نازکی دارید، بهتر است با استفاده از موس مو به موهای خود حجم دهید و در آن‌ها بافت ایجاد کنید. این کار کمک می‌کند که حالت موهای شما به هم نخورد و با همان حالت ثابت بماند. با توجه به اینکه موس چسبندگی کمتری دارد، موهای شما را سنگین نمی‌کند و جلوه‌ای طبیعی به موهایتان می‌بخشد.

مو ضخیم

اگر موهای ضخیمی دارید هم، استفاده از موس مو برای شما بهتر از سایر حالت‌دهنده‌های مو است. می‌توانید از چند پمپ اسپری موس مو برای محکم کردن و حالت دادن موهای خود استفاده کنید، بدون اینکه موهایتان سنگین و غیرطبیعی جلوه کنند. هرچند که اگر می‌خواهید ماندگاری بیشتری را تجربه کنید، استفاده از ژل مو به‌جای موس، توصیه می‌شود.

معرفی موس مو و راهنمای کامل استفاده در پامیشا

مو آسیب‌دیده

اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید، لازم است که جانب احتیاط را در نظر بگیرید. به همین دلیل بعد از اینکه موهایتان را کمی مرطوب کردید، بدون استفاده از هرگونه عوامل گرمادهنده مانند سشوار، تنها با استفاده از موس مو، موهایتان را حالت دهید و بگذارید خشک شود.

موهای آسیب‌دیده و خشک بیش از هر نوع مویی نیاز به مراقبت دارد. استفاده از محصولاتی که بدین منظور تولید شده‌اند، به سلامت موهای شما کمک می‌کند.

مو صاف

استفاده از موس مو برای موهای صاف از این جهت کاربرد دارد که تا حدی باعث افزایش بافت و حالت مو شود.

عوارض موس مو چیست ؟

موس مو اگر به درستی و به مقدار مناسب استفاده شود، عوارضی برای مو ندارد ولی مصرف هر روزه و طولانی مدت آن برای سلامت موها مضر است. در ادامه به شما خواهیم گفت که عوارض استفاده طولانی مدت موس مو چیست.

1- دوام و ماندگاری کمی دارد

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد موس مو دوام و ماندگاری کمتری نسبت به سایر حالت دهنده ها مانند ژل دارد و پس از گذشت مدت کوتاهی، خشکی مو از بین می رود. بزرگترین عیب موس مو همین دوام کم آن است، چون هیچ وقت نمی توان آن را بدون سشوار و دیگر دستگاه های حالت دهنده مو به کار برد و استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی مانند سشوار به مرور به موها آسیب می‌رساند، همچنین موجب شكنندگی موها می‌شود و نرمی موها را از بین می‌برد.

2- باعث تحریک ریه و مشکلات تنفسی می شود

استفاده از موس برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی اصلا مناسب نیست. این محصولات عطر زیادی دارند و می توانند باعث آزار بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شوند.

3- به ساقه مو آسیب می زند

همانطور گفته شد موس مو به ساقه موها آسیب می رساند، اما علت آسیب رسیدن به موها توسط موس مو چیست؟ ساقه مو برخلاف ظاهر آن که جسمی مرده به نظر می رسد، ولی در واقع فعال است و تحریکات محیطی می تواند به آن آسیب برساند. پس به همین دلیل استفاده هر روزه و طولانی مدت از موس مو به خصوص نوع غیربهداشتی و غیر استاندارد آن اثرات منفی روی موها می گذارد. حتی اگر موس مو با ریشه مو و پوست سر هم در تماس نباشد، می تواند اثرات سوئی مانند شكنندگی ساقه مو، تغییر حالت و رنگ پیدا كردن ساقه مو، كدر شدن و از دست دادن درخشندگی موها، روی ساقه مو بگذارد. الان که متوجه شدید عوارض استفاده طولانی مدت از موس مو چیست، توصیه می شود برای مراقبت از انواع مو  در طولانی مدت از آن استفاده نکنید.

حرف پایانی

در این مطلب طریقه استفاده از موس مو را یاد گرفتیم و فهمیدیم که می توان با استفاده از این محصول به موهای خود حالت‌های مختلفی داد. امیدوارم جواب سؤال‌های خود را از این مطلب گرفته باشید و برایتان مفید واقع شده باشد.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان