تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

اسپری رطوبت رسان و تثبیت کننده آرایش انواع پوست

اسپری رطوبت رسان و تثبیت کننده آرایش انواع پوست در پامیشا

اسپری رطوبت رسان و تثبیت کننده آرایش انواع پوست

آرایش صورت امروزه یک نیاز به حساب می آید. روشی برای مراقبت‌های زیبایی زنانه و افزایش اعتماد به‌نفس تبدیل شده است. شاید بارها برای‌ شما پیش آمده که از خود بپرسید. چگونه آرایش عروس‌ها یا بعضی از بایگران سینمایی و سلبریتی‌ها، به مدتی طولانی دست‌نخورده و بدون تغییر باقی می‌مانند؟ خیلی از مواقع اطمینان از دوام و پایداری آرایش در تمام طول شبانه روز؛ خصوصا برای مراسم‌های رسمی یا مناسبت‌های بزرگ، بسیار مهم است. در مقاله اسپری رطوبت رسان و تثبیت کننده آرایش انواع پوست توضیح داده شده است.

اسپری فیکس کننده آرایش خانگی، آخرین مرحله در طی روند معمول یک آرایش صورت است. این ابزار آرایشی از میکاپ شما در برابر تغییرات آب و هوایی، اشک، عرق و … محافظت می‌کند؛ تا میکاپ صورت شما در روزهای گرم تابستان، تحت تاثیر تعریق زیاد در امان مانده و یا تحت تاثیر چربی زیاد پوست به‌هم نریزد.

آیا استفاده از تثبیت کننده آرایش ضروری است؟ در پامیشا

آیا استفاده از تثبیت کننده آرایش ضروری است؟

با توجه به توضیح مقدماتی، قطعا تا به این‌جا متوجه شده‌اید که فیکساتور، بیشتر یک محصول تکمیل‌کننده است. در واقع بدون استفاده از فیکساتور هم یک آرایش کامل دارید؛ اما با این وجود بسیاری از متخصصان زیبایی و آرایشگران، استفاده از تثبیت کننده آرایش را یکی از اصلی‌ترین مراحل آرایش صورت می‌دانند و دائما آن را تبلیغ می‌کنند.

بنابراین افزودن این محصول به لیست لوازم آرایشی، تا حدودی به یکی از ضروریات است. و باید در برنامه مراقبت‌های زیبایی قرار گیرد. اما کدام تثبیت کننده آرایش بهتر است؟ این موضوع یکی از دغدغه‌های سخت و مهم در انتخاب انواع تثبیت کننده‌ها است که بدون شک نیاز به آگاهی قبلی دارد. ما در ادامه این مطلب در موردبخشی از این اطلاعات اولیه صحبت کردیم؛

انواع مختلف تثبیت کننده آرایش

انواع مختلفی از تثبیت کننده‌ آرایش؛ شامل انواع پودری و اسپری آن در بازار موجود است که طبق نیاز یا سلیقه شخصی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه این مطلب شما را با هر یک از انواع تثبیت کننده و در عین حال با نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش و همچنین اسپری آن‌ها آشنا کردیم.

آرایشِ‌ لایت زیبایی‌های طبیعی و ذاتی فرد را پر رنگ‌تر می‌کند. و باعث می‌شود فرد متوجه شود. که چه زیبایی‌های در درونش وجود دارد. که تا به حال به آنها توجه نکرده است. و سپاسگزاری‌اش را به‌ جا نیاورده است.

اسپری تثبیت کننده آرایش چیست ؟ در پامیشا

اسپری تثبیت کننده آرایش چیست ؟

اگر می‌خواهید بدانید که فرمولاسیون اسپری تثبیت کننده آرایش چیست ؛ باید بگوییم که ساختار شیمیایی این ابزار آرایشی، در درجه اول مبتنی بر الکل بوده و ممکن است تا حدودی حاوی روغن باشد اما الکل معمولاً یکی از چهار ماده اصلی تشکیل دهنده ترکیب آن است. ولی نگران نباشید. البته در ساختار اصلی این اسپری‌ها، رایحه عطر قوی‌تری برای پوشاندن رایحه الکل وجود دارد. انواع مختلفی از اسپری تثبیت کننده آرایش برای پوست‌های چرب و خشک وجود دارد و شما بایدقبل از هرگونه اقدام برای خرید، باید حتما نوع پوست خود را در نظر بگیرید. یادگرفتن نحوه‌ی آرایش درست، باعث می‌شود دختر‌ خانم‌های نوجوان، علاوه بر داشتن چهره‌ای زیبا، همواره پوست سالمی داشته باشند و بتوانند با نهایت اعتماد به نفس در اجتماع حضور داشته باشند.

آیا مواد تثبیت کننده برای همه نوع پوست کارایی دارند؟

اگر می خواهید بدانید مهم ترین فاکتور در انتخاب اسپری و پودر فیکساتور چیست باید بگوییم راز، در ترکیبات آن ها است. بیشتر این مواد حاوی الکل هستند که می تواند باعث خشک شدن و تحریک برخی از انواع پوست ها شود. بنابراین قبل از خرید و استفاده از مواد تثبیت کننده حتما ترکیبات آن را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که فیکساتورها جزء گروه مواد مراقبت از پوست نیستند و نباید هر روز و به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است بیشتر برای مهمانی و روزهای خاص در تابستان که دوام آرایش برای شما مهم است، مقدار کمی از مواد تثبیت کننده را استفاده کنید. و البته حتما از فیکساتور مناسب نوع پوست خود استفاده کنید یا نوعی که برای تمام پوست ها حتی پوست های حساس مناسب هستند را به کار ببرید.

اسپری تثبیت کننده آرایش برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، این احتمال وجود دارد که پایه آرایش شما بعد از مدتی براق به نظر برسد. این نوع از تثبیت کننده‌ها حاوی مواد مات کننده‌ای هستند که چربی اضافی پوست و درخشش آن را به خود جذب کرده و بنابراین آرایش شما برای مدتی طولانی بدون نقص و مات باقی می‌ماند. از آنجایی این اسپری‌ها چربی یا مرطوب‌کننده کمتری در ترکیب خود دارند، باز پوست‌تان را نبسته و باعث ایجاد جوش نمی‌شوند.

اسپری تثبیت کننده آرایش برای پوست خشک

وقتی پوست شما خشک است. آرایش نمی‌تواند. به صورت یکپارچه به سطح پوست چسبیده و در نتیجه بیشتر در معرض ریزش و محو شدن است. اگر با خشکی پوست دست و پنجه نرم می‌کنید ، به دنبال تثبیت کننده‌های آرایشی باشید که با دوز مشخصی رطوبت به پوست شما تزریق می‌کنند. این اسپری‌ها حاوی مقدار زیادی مرطوب‌کننده و درمقابل درصد الکل کمتری هستند؛ چراکه الکل به‌نوبه خود باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود.

نحوه استفاده از تثبیت کننده آرایش ؛ اسپری فیکساتور در پامیشا

نحوه استفاده از تثبیت کننده آرایش ؛ اسپری فیکساتور

روش مصرف اسپری و پودر تثبیت کننده آرایش فوق‌العاده آسان است؛ که در چند مرحله کوتاه آن را برای‌تان توضیح می‌دهیم: ۱- برای پیشنهاد، ابتدا قوطی اسپری را کاملا تکان دهید. ۲- ترجیحا اسپری را در فاصله 20 تا 25 متری از صورت خود نگه دارید. ۳- سپس آن را در حرکات ” X ” و ” T ” روی آرایش خود پاف کرده و مطمئن شوید کل صورت خود را پوشانده‌اید. ۴- درنهایت چند دقیقه به فیکساتور فرصت دهید تا کاملا خشک شود.

لازم است که یادآوری کنیم:

نحوه استفاده از از پودر تثبیت کننده آرایش نیز شبیه به اسپری است؛ اما به‌هنگام مصرف باید از قلم‌موی آرایشی کمک بگیرید؛

  1. ابتدا مقدار کمی از پودر را با قلم‌مو بردارید.
  2. سپس آن را با ضربه ملایم در حرکات ” X ” و ” T ” ، روی تمام صورت بزنید.
  3. مراقب باشید که از مقدار پودر زیادی استفاده نکنید؛ چون ظاهر ضخیم و ناخوشایندی ایجاد می‌کند. به طور کلی پودر در مقایسه با اسپری دوام بیشتری در آرایش ایجاد می‌کند؛ اما اگر هدف شما داشتن یک آرایش مات است، می‌توانید از پودر و اسپری ثابت کننده آرایش به صورت ترکیبی استفاده کنید تا ظاهری بدون درخشش و ثابت داشته باشید.

چند نکته کاربردی

1- هنگام انتخاب فیکساتور شرایط آب‌وهوایی را در نظر بگیرید:

شرایط آب و هوایی را در نطر داشته باشید. چون یک نکته بسیار مهم و کاربردی در خریدن انواع تثبیت کننده‌ها است. مثلا قرار گرفتن در آب و هوای خشک یا روزهای سرد باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود. باید از تثبیت کننده‌های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. از طرفی اگر در محیط خشک و آفتابی زندگی می‌کنید. باید تثبیت کننده‌های حاوی ضد آفتاب با SPF خریداری کنید. همچنین هرگاه از این تثبیت کننده‌ها استفاده کنید. دیگر نیازی به خریدن کرم ضد آفتاب ندارید.

2- قبل از آرایش اسفنج کرم پودر را با فیکساتور مرطوب کنید:

خیلی از آرایشگران حرفه‌ای به مرطوب کردن اسفنج کرم پودر با تثبیت کننده اعتقاد دارند و توصیه می‌کنند که قبل از پایه‌سازی با کرم پودر، حتما اسفنج آن را با فیکساتور مرطوب کنیدتا به این ترتیب ماندگاری و پخش کرم پودر به مراتب بیشتر و یکنواخت‌تر شود.

3- از فیکساتور به‌صورت روزانه استفاده نکنید:

تثبیت کننده‌های آرایش از برخی مواد شیمیایی پلیمری ساخته شده‌اند. که استفاده هرروز از آن‌ها می‌تواند با مضرات زیادی همراه باشد. چرا که در واقع تثبیت کننده‌ها با ایجاد چسبندگی و متوقف کردن فعالیت‌های پوستی از ریختن آرایش جلوگیری می‌کنند. اما در مقابل باعث آسیب دیدن پوست در طولانی مدت نیز می‌شوند. این ویژگی حتی در بهترین انواع برند اسپری یا پودر فیکیس نیز صدق می‌کند و هیچ‌یک از آن‌ها نسبت به دیگری متمایز نیستند.

خطرات فیکس کردن آرایش با اسپری مو

تا به حال از پاک شدن آرایشتان بعد از زمانی کوتاه کلافه شده اید؟! این یکی از مشکلاتیست که بسیاری از ما با آن روبه‌رو هستیم. خصوصا اگر پوست چربی داشته باشید، زیبایی میکاپتان دوام کم‌تری خواهد داشت.

 ممکن است خیلی‌ها به شما برای فیکس کردن آرایش، استفاده از اسپری مو را پیشنهاد کرده باشند. اما این پیشنهاد تا چه حد کاربردی و خوب است؟
در این مقاله از مجله روبان به پرسش شما پاسخ خواهیم داد، همراه ما باشید.


ترکیبات اسپری های مو

اسپری مو حاوی مواد شیمیایی است .که کاملا مشابه یک چسب عمل کرده است. و به تارهای مو چسبیده و مانع بهم ریختگی آن میشود. وینیل استات که در اغلب اسپری‌های مو وجود دارد. همان ترکیبی است. که چسب مایع از آن ساخته میشود. همچنین ترکیبات دیگری مثل الکل، مواد شیمیایی معطر و… نیز در این اسپری ها وجود دارند.

آیا میتوان از اسپری مو به جای فیکساتور استفاده کرد؟

پاسخ قطعی ما خیر است، ترکیبات موجود در اسپری مو برای پوست مضر است و حتی زمان اسپری کردن آن باید جلوی صورت را گرفت تا از برخورد اتفاقی ذرات اسپری با پوست نیز جلوگیری شود.

مضرات استفاده از اسپری مو به جای فیکساتور

کمترین آسیب استفاده از اسپری مو به جای فیکساتور آرایشی، خشکی و دهیدراته شدن پوست است؛ اما در بسیاری مواقع التهاب پوست، تاول و حساسیت شدید پوستی، خارش پوست نیز گزارش شده است.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان